CasestudiesRetail

8% omzetstijging door klantbehoeften en assortiment op elkaar af te stemmen via > 330 winkelplanogrammen

Door december 3, 2018 Geen berichten

Wat wilde de klant?

Klantbehoeften afstemmen op de producten die in de winkel worden aangeboden:

  • De huidige winkelformaten waren niet afgestemd op de behoeften van de typische klant van deze non-foodketen.
  • Er was weinig inzicht in slimme gegevens over het opschorten van prestaties.

Wat was onze aanpak?

  • Een datasysteem gebouwd om de prestaties op verschillende niveaus te meten (opbrengst, marge, hoeveelheid verkocht per m3).
  • Een slim netwerk ontwikkeld om logische “assortimentsbouwstenen” te creëren om een ​​winkel te ontwerpen.
  • Gebruik van een sorteeralgoritme (gebaseerd op schapprestaties) om> 330 winkelspecifieke plattegronden te definiëren, waaronder:
    • Formule strategische richtlijnen voor specifieke ‘kern’ assortimentsgroepen.
    • Geografische aspecten van winkels (nabijheid van concurrenten).

Wat hebben we bereikt?

De non-food retailer in staat gesteld om >300 winkels om te vormen naar een winkel waar de klant zijn producten opnieuw kan vinden – met de verwachte voordelen:

  1. 7% meer klanten
  2. 8% winstverhoging
  3. Verbetering van de marges met 11,5%

Wat vond de klant?

“IG&H heeft onze retail-activiteiten echt begrepen en zag wat nodig was om onze winkels te transformeren naar de juiste opstelling voor onze klanten. Met behulp van zowel slimme analyses als inzicht in onze retailsystemen en -gereedschappen leverden ze echt geweldige resultaten. Zonder IG&H hadden we onze winkels niet op tijd in het juiste lay-outformaat kunnen transformeren “- Bas Verheijen, Directeur Formule & Marketing